Bent u acuut dak- of thuisloos en weet u niet waar u moet overnachten?

Wanneer u een slaapplaats nodig heeft, kunt u terecht in de Noodopvang. De Kessler Stichting heeft twee locaties voor de Noodopvang voor mannen en vrouwen boven de 18 jaar: de Delagoastraat en de Sportlaan.

Noodopvang Delagoastraat

Bij het hoofdgebouw van de Kessler Stichting zit de Noodopvang Delagoastraat. Deze noodopvang heeft nachtopvang, dagopvang voor extra kwetsbare cliënten en een ziekenboeg voor somatisch zieke cliënten. Om hier te verblijven heeft u een zorgpas nodig. Bent u acuut dakloos maar heeft u nog geen zorgpas? Dan kunt u zich toch melden bij Noodopvang Delagoastraat. Als er genoeg plek is, kunt u op deze locatie voor één keer zonder zorgpas overnachten. Op de Noodopvang Delagoastraat is plaats voor 100 mensen.

Zorgpas aanvragen
Wilt u gebruik blijven maken van de Noodopvang Delagoastraat, dan heeft u een zorgpas nodig. Deze is aan te vragen bij het Daklozenloket op de Binckhorstlaan 119-1 in Den Haag, bereikbaar op telefoon 070 - 3 537 291. Het daklozenloket is van de Dienst OCW van de gemeente Den Haag. Klik hier voor meer informatie over het Daklozenloket.

Psychische hulp
In de noodopvang Delagoastraat zijn regelmatig medewerkers van het TOP-team van Parnassia aanwezig. Zij kunnen u helpen met het krijgen van passende psychische hulp en ondersteuning.

Hoe werkt de Noodopvang Delagoastraat?
Vanaf 15.00 uur kunt u zich met een legitimatiebewijs melden bij de Noodopvang Delagoastraat voor een slaapplaats. Per nacht betaalt u een eigen bijdrage van €2. Na aankomst blijft u tot de volgende morgen 8.30 uur. U kunt een bed voor de volgende avond reserveren. Tussen 18.00 uur en 19.00 uur wordt een warme maaltijd geserveerd. U kunt douchen, kleding wassen, ontspannen in een van de huiskamers en slapen op een slaapzaal. U krijgt op verzoek nachtkleding en badslippers. Vrouwen slapen op een aparte verdieping. Op basis van toetsing kunnen een aantal cliënten ook overdag op deze locatie blijven.

Noodopvang Sportlaan

De Kessler Stichting heeft in de Sportlaan een tweede Noodopvang. Om gebruik te maken van de Noodopvang Sportlaan wordt door een intake bij het Daklozenloket bepaald of u hiervoor in aanmerking komt. Mocht u hiervoor in aanmerking komen, dan heeft u een beschikking van de gemeente Den Haag nodig. De Noodopvang Sportlaan bevindt zich op 2e en 3e verdieping van de linkervleugel van het voormalige Juliana Kinderziekenhuis.

Hoe werkt de noodopvang Sportlaan?
Indien u in aanmerking komt voor opvang op de Sportlaan, betaalt u een eigen bijdrage van €60 per maand. Op deze locatie wordt 24 uur per dag begeleiding en opvang geboden. De hulp en begeleiding die u krijgt, is gericht op het verbeteren van uw persoonlijke situatie en het vinden van passende huisvesting. U kunt douchen, kleding wassen en slapen op een gedeelde slaapkamer tot 6 personen. Ontspannen kunt u in de gemeenschappelijke woonkamer met keuken of door deelname aan activiteiten. Mannen verblijven op een andere verdieping dan de vrouwen.

Nieuwe locatie
Deze Noodopvang is nieuw en eind december 2018 komen de eerste 20 bewoners. Op deze locatie is op termijn plaats voor 40 vrouwen en 50 mannen.

Aanvullende individuele begeleiding
Naast een slaapplaats op de Noodopvang, kunt u individuele begeleiding krijgen. Wilt u aanvullende individuele begeleiding, dan heeft u een Maat Werk Arrangement (MWA) nodig. De Kessler Stichting en het Daklozenloket helpen u graag om deze MWA aan te vragen.

In het kort: bent u dak- of thuisloos?
Stap 1: Meld u aan bij het Daklozenloket voor een zorgpas.
Stap 2: Kom vanaf 15.00 uur met uw zorgpas, legitimatiebewijs naar de Noodopvang Delagostraat. Per nacht betaalt u €2.
Stap 3: U krijgt een intakegesprek voor verdere hulp.

Contact Noodopvang

Noodopvang