opening ado dorp

Opening corona-zorglocatie voor dak- en thuislozen

Het omliggende terrein van het ADO Stadion is ingericht als tijdelijke corona-zorglocatie voor dak- en thuislozen. Op vrijdag 23 mei was de sleuteloverdracht van de accommodatie aan de Kessler Stichting. Dankzij de inzet van burgerinitiatief Doneer-Een-Dorp, ADO, de Kessler Stichting en de gemeente is deze speciale plek tot stand gekomen.

eendorp eetzaal 500pxeendorp kamer

De speciaal ontworpen accommodatie (600m2) biedt bij de start plek aan 10 dak- en thuislozen en bestaat uit 31 units, waarvan 6 slaap- /behandelzalen. Om te kunnen voldoen aan de richtlijnen van het RIVM en GGD en zo verdere besmetting te voorkomen, is het van belang dat er opvang is, voor besmette, als voor (vermoedelijk) besmette dak- en thuislozen om in ‘vervangende thuisisolatie’ uit te zieken. Dankzij dit initiatief kunnen zij op de tijdelijke corona-zorglocatie, zolang dat volgens de RIVM-richtlijnen noodzakelijk is, uitzieken. Zodra de patiënten hersteld zijn, worden zij overgeplaatst naar de noodopvang.

De Kessler Stichting zorgt, in samenwerking met GGD Haaglanden en HWW-zorg, 24 uur per dag voor personele bezetting, verpleegkundige hulp en begeleiding. Zij komen te werken in een veilige werkomgeving en beschikken over de nodige beschermingsmiddelen.

Foto’s Robin Utrecht