Red de Soepbus!

De Kessler Stichting is ieder jaar hard op zoek naar financiering voor de Soepbus. Voor een flink deel van de kosten is de Kessler Stichting afhankelijk

van sponsors, zoals fondsen, particulieren en bedrijven. “Daarom zijn we zo blij met de gift van €10.000,- van de Coöperatie de Volharding en de vrijwilligersstichting Steun en Toeverlaat” zegt de directeur van de Kessler Bram Schinkelshoek. “Het is een mooi gebaar en stimuleert hopelijk anderen om groot, of klein, bij te dragen.”

De Soepbus is er voor daklozen en stopt op twee vaste plaatsen in Den Haag, elke dag het hele jaar door. Dagelijks delen medewerkers en vrijwilligers een maaltijdpakket uit dat bestaat uit soep, brood, koffie en fruit aan 40 tot 50 mensen op straat. Naast een maaltijd is de Soepbus ook een herkenbaar steunpunt met een doorverwijzende functie naar verdere hulpverlening zoals de nachtopvang. Het is ook een manier om in contact te komen met mensen die op straat leven.

Om in 2017 het werk van de Soepbus voort te kunnen zetten en de bus iedere dag te laten rijden, is financiële steun noodzakelijk. Elke euro telt. Zeker in de koude wintermaanden kunnen kwetsbare mensen deze voorziening hard gebruiken. Wie in de gelegenheid is te schenken wordt door de Kessler Stichting opgeroepen om te doneren via rekeningnummer NL17INGB0000000199 t.n.v. de Kessler Stichting o.v.v. Soepbus.