Organisatiestructuur

We geloven in een platte organisatie met zelfverantwoordelijke teams. Het werk van deze teams wordt zo goed mogelijk gefaciliteerd door de ondersteunende afdelingen zoals P&O, de staf- en de facilitaire dienst.

Vanaf 2015 is de structuur van de organisatie gewijzigd. De kern van de verandering ligt in gedragsverandering. De medewerker is een vakman/vrouw die prima in staat is ook enkele teamtaken op zich te nemen en zich in te spannen voor het teamresultaat en de optimale werking van het team.

Er is een bestuursorganisatie, een ondersteuningsorganisatie en een uitvoeringsorganisatie. Door deze aanpassing is een structuur neergezet die recht doet aan de uitgangspunten van onze begeleidingsmethodiek (competentiegericht). Daar horen meer verantwoordelijkheid, regelvrijheid, zelfoplossend vermogen en gebruik maken van elkaars kwaliteiten en vaardigheden bij.

Uitgangspunten zijn: het primair proces centraal, persoonlijk leiderschap, efficiënt werken, zeggenschap en verantwoordelijkheid over de organisatie van het eigen werk, zelfredzaamheid, goede ondersteuning, minder sturing van 'boven' en heldere kaders.

Het organigram
(klik op het organigram voor een grotere versie)

organigram KS juli 2022 web