De komst van een baby is voor veel vrouwen een mooie ervaring. Maar voor sommige aanstaande moeders of ouders is de komst van de baby geen onbezorgde tijd. Bijvoorbeeld omdat ze in een financieel slechte situatie verkeren. De aankoop van nieuwe babyspullen is dan financieel onmogelijk. In Den Haag komen financiële problemen vaker voor dan in de rest van het land. In de Schildersbuurt, Moerwijk en Transvaal  groeit de helft van de kinderen op in armoede. * In Nederland groeit 1 op de 10 kinderen in armoede op.**

StartKIDZ is er voor deze aanstaande moeders woonachtig in Den Haag en directe omgeving. StartKIDZ verstrekt een gratis startkit via hulpverleners aan moeders die weinig te besteden hebben. Deze startkit is een babystartpakket met daarin alle basisspullen  - nieuw en gebruikt  - voor een pasgeborene. Want: elk kind verdient een goede start.

Ontstaan van StartKIDZ
StartKIDZ is ontstaan uit de Stichting Slimme Boefjes die begin 2019 ophield te bestaan. Sinds 1 februari 2019 zet de Kessler Stichting een deel van de activiteiten voort in de regio Den Haag en directe omgeving. Dit als werkproject onder de naam StartKIDZ. De Kessler Stichting wil met StartKIDZ baby’s een goede start geven én een mooi werkproject bieden bij wijze van arbeidsmatige dagbesteding voor kwetsbare deelnemers.

Klik op www.startkidz.nl voor het aanvragen van een startkit, doneren van babyspullen en nog veel meer.

* Bron: Armoedemonitor 2016 Gemeente Den Haag
** Bron: ‘Armoede in kaart 2018’ van Centraal en Cultureel Planbureau