Beschermd en begeleid wonen: Beschermd wonen op een grotere locatie

De locatie Toussaint biedt een beschermde woonomgeving aan cliënten met een Wlz GGZ 1 of 3 indicatie, MWA (intensief op wonen en beschikbaar en bereikbaarheid) of een IFZO-indicatie via Justitie met voorwaarden voor wonen in een woonvoorziening.

De cliënten hebben (ernstige) psychiatrische problematiek en kunnen zichzelf daarmee redden mits er een veilige, gestructureerde woonomgeving is met deskundige begeleiding. Toussaint huist in een voormalig klooster en heeft 58 kamers verdeeld over 3 verdiepingen. Er is ruimte voor 5 cliënten met een forensisch kader. Het sanitair wordt gedeeld. De locatie biedt rust en ruimte, maar ook de mogelijkheid contact met medebewoners te zoeken in de gezamenlijke leefruimtes. De begeleiding bij Toussaint is gericht op stabilisatie van de persoonlijke situatie en waar mogelijk het vergroten van woonvaardigheden. Toussaint is geschikt voor mensen voor wie een ruime groepswoning passend is waar zij voor langere tijd kunnen wonen. De voorziening is niet passend voor cliënten met een actieve verslaving. Er is 24 uurs begeleiding, toezicht en ondersteuning aanwezig.

Aanmelden

Om in aanmerking te komen voor beschermd wonen Toussaint hebben bewoners een passende indicatie nodig. Dat is een WLZ GGZ indicatie, een WMO beschermd wonen indicatie van de gemeente of een IFZO-indicatie via Justitie met voorwaarden voor wonen in een woonvoorziening. Wilt u zichzelf of iemand anders aanmelden, neem dan contact op met onze afdeling Intake & Advies via 070 - 8 500 588 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..