Cliëntenraad

De cliëntenraad van de Kessler Stichting is een actieve club betrokken mensen die worden bijgestaan door een professionele ondersteuner. Zo zegt de cliëntenraad het zelf: De cliëntenraad van de Kessler Stichting bestaat uit mensen die zelf bij een afdeling van de Kessler Stichting zitten of hebben gezeten.

Hierdoor hebben wij een goed inzicht in wat er op en rond de afdelingen gebeurt. Een ieder van ons vertegenwoordigt een afdeling. Wij zitten maandelijks de vergadering voor op de verschillende afdelingen. In deze vergaderingen komen alle onderwerpen naar voren welke van belang zijn voor de cliënten. Dit gebeurt aan de hand van een jaaragenda en de actualiteit.

In onze driewekelijkse vergadering bespreken wij al deze zaken met de aangewezen personen of bestuurder om verbeteringen aan te kunnen brengen. Wij beoordelen wat de gevolgen van het beleid van de organisatie zijn voor de zorg en dienstverlening. Ook geven wij gevraagd en ongevraagd advies aan de directie over alle onderwerpen die met de kwaliteit van de zorg te maken hebben.

Wij behandelen geen individuele persoonlijke klachten van cliënten. Heeft u een klacht? Bespreek uw klacht met de betrokken medewerker(s). Blijft u ontevreden, dan kunt u een schriftelijke klacht indienen. Klik hier voor u meer informatie over de klachtenprocedure. Of download hier het klachtenreglement.

Wij streven ernaar de cliënten een stem te geven en doen er alles aan om de kwaliteit binnen de organisatie te waarborgen. En om onze taak goed te kunnen verrichten zijn uw vragen, opmerkingen of ideeën altijd welkom. Met uw reacties kan de cliëntenraad ontwikkelingen beter signaleren en aanpakken. Graag willen wij als cliëntenraad van u weten wat u als cliënt van de geboden zorg vindt.

Contact
Als u een keer bij een vergadering aanwezig wilt zijn, dan wordt u verzocht contact op te nemen met de secretaris van de cliëntenraad via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. De secretaris staat u graag te woord en/of maakt een afspraak met u. Mocht u uw stem willen laten horen, schroom dan niet ons te mailen. Alle informatie wordt vertrouwelijk behandeld.

Donload hier de folder van de cliëntenraad.