Tevreden cliënten

Wij hechten veel waarde aan de tevredenheid van onze cliënten. Wij onderzoeken de tevredenheid van onze cliënten regelmatig. Dit bepaalt ten dele de kwaliteit van zorg die wij willen leveren.

In 2021 en 2022 heeft een onafhankelijk cliënttevredenheidsonderzoek plaatsgevonden waarbij de cliënten zijn bevraagd naar hun tevredenheid. Het cliënttevredenheidsonderzoek heeft van 17 oktober tot 17 november plaatsgevonden.

Alle locaties
Bij de Kessler Stichting wordt op de locaties verschillende soorten ondersteuning geboden de vragenlijsten zijn daarop per locatie toegespitst. De cliënten konden zelfstandig - of op verzoek met ondersteuning - de vragenlijst invullen. Op alle locaties hebben stagiaires en studenten op verzoek ondersteuning geboden. Om de deelname van het aantal ambulante en zelfstandig begeleid wonende cliënten te verhogen hebben externe studenten de cliënten telefonisch geïnterviewd.

Voldoende respons
Er is een mooi resultaat behaald voor het opstellen van een betrouwbaar rapport. Naar verwachting zijn de rapporten in januari 2023 beschikbaar. De rapporten worden met de bestuurder, managers en de teams gedeeld en besproken. Op basis van de uitkomsten van deze onderzoeken stellen teams, waar nodig, verbeterplannen op. Op deze manier verhogen wij de tevredenheid van onze cliënten en blijven wij continu werken aan de kwaliteit van onze zorg en ondersteuning.