Werkprojecten dagbesteding

Houtwerkplaats
In de Houtwerkplaats kunt u met steigerhout en lak en beits aan de slag. De orders worden samen besproken en iedereen in de Werkplaats krijgt zijn eigen taak. We repareren en maken onder andere tafels, stoelen, plantenbakken en folderrekken. U hoeft nog geen timmerman te zijn. U leert het vak op eigen tempo met hulp van ons.

Fietsenwerkplaats
In de Fietsenwerkplaats worden fietsen hersteld. Van een lekke band tot het samenstellen van een volledige fiets, alles komt aan bod. De fietsen die in de Fietsenwerkplaats opgeknapt worden, kunnen door cliënten worden gekocht voor een schappelijk prijsje.

Verkoopmedewerker Pakkie Deftig
Wilt u in een winkel werken waar tweedehandskleding en ook boeken worden verkocht? Dan is verkoopmedewerker in één van onze drie Pakkie Deftig winkels iets voor u. U helpt mee de winkel netjes te houden, klanten te woord te staan en de kassa te bedienen. Wij zullen u hierbij goed ondersteunen.

Startkidz
Met dit project helpt u baby’s een goede start te maken. U gaat aan de slag met het sorteren van kleding, inpakken van babystartpakketten of het (ver)maken van lakentjes en dekentjes. In zo’n babystartpakket zitten alle spullen die aanstaande moeders nodig hebben voor de baby.

Tuinonderhoud
Deze activiteit is echt iets voor mensen met groene vingers. Met dit project gaat u aan de slag in een van de  tuinen van de Kessler Stichting. De tuin wordt wekelijks onderhouden en per seizoen grondig aangepakt. Er is ruimte voor inbreng van eigen ideeën.

Kleding sorteren
In het sorteercentrum komt er jaarlijks wel duizenden kilo’s aan tweedehandskleding binnen. Aan grote sorteertafels leert u de kleding grondig te bekijken. Goedgekeurde kleding verdeelt u onder in verschillende categorieën. Vanuit het uitsorteercentrum wordt de gesorteerde kleding verdeeld over de verschillende Pakkie Deftig winkels.

Juttersgeluk
Wilt u uw steentje bijdragen aan een schoner milieu? En vindt u het lekker om uit te waaien op het strand? Kom dan strandjutten. Met deze activiteit bent u lekker in beweging en komt u in contact met anderen.

Individuele werktrajecten
Wilt u werkervaring opdoen of vasthouden en kunt u zelfstandig werken? Dan is meewerken in de kantine van ’t Heertje of de Linnenkamer misschien iets voor u. Bent u graag op de weg en vindt u  het leuk om op allerlei verschillende plaatsen te komen? Dan is bijrijder op onze bus iets voor u. In ’t Heertje, de Linnenkamer en op de bus werkt u samen met een van de medewerkers en krijgt u individuele begeleiding. Samen zijn jullie verantwoordelijk om de dagtaken tot een goed einde te brengen.

Trainingen
Bij voldoende animo geven medewerkers dagbesteding trainingen. Dit kunnen trainingen zijn over solliciteren of  koken. Geef bij uw begeleider of medewerker dagbesteding aan als u hier behoefte aan heeft. Dan onderzoeken wij de mogelijkheden.

Contact dagbesteding

Dagbesteding