button fusiepagina

Soepbus

Bent u op straat, heeft u honger en wilt u weten waar de Soepbus staat?

De Soepbus in Den Haag is er voor iedereen die op straat leeft, honger heeft en misschien een praatje wil. Daarom staat de bus 7 dagen per week van 18.45 tot 19.30 uur bij het Centraal station in Den Haag. U kunt er terecht voor boterhammen, soep, koffie/thee en fruit. Voor vrouwen zijn er gratis menstruatieproducten te krijgen. In de winter kunt u er vaak ook terecht voor een warme sjaal of muts.

Soepbus in zelfstandige stichting: www.haagsesoepbus.nl
In december 2021 is ‘de Soepbus van de Kessler Stichting’ overgedragen aan een nieuwe zelfstandige stichting: de Haagse Soepbus. De Kessler Stichting blijf met één afgevaardigde in het bestuur zitten. De nieuwe stichting kan zich volledig richten op de verdere ontwikkeling van de Soepbus, samen met betrokken vrijwilligers en organisaties die kunnen zorgen voor nieuwe maatschappelijke verbindingen en sociale contracten. De Soepbus is immers van ons allemaal.

Giften
Giften aan de Soepbus kunnen nog steeds via de Kessler Stichting worden gegeven. Wilt u doneren zodat de Soepbus blijft rijden? Dat kan via het nieuwe rekeningnummer van Stichting De Haagse Soepbus NL84TRIO0320389235.