Veelgestelde vragen

[accordion] [item title="> Mag ik koken voor cliënten?"] Nee, wij nemen geen voedsel of gekookte maaltijden aan. We houden ons aan de voorgeschreven hygiënecodes (HACCP) om de veiligheid en gezondheid van onze cliënten te waarborgen. Voedsel wat buiten onze verantwoordelijk is bereid kunnen we niet controleren en kunnen wij niet aan onze cliënten opdienen.[/item] [item title="> Mag ik mijn kerstpakket afgeven?"] Ja, dat kan. Voorverpakte levensmiddelen verdelen we onder de cliënten. Andere onderdelen of cadeaus uit het pakket geven we weg tijdens een bingo voor cliënten.[/item] [item title="> Kan ik kleding afgeven?"] Ja, graag zelfs. U kunt ook schoenen, sieraden en accessoires geven. Dit kan in de daarvoor bestemde kledingcontainers van Pakkie Deftig. Heeft u meer dan vijf zakken of dozen aan kleding? Bel naar 070 - 8 500 500 en we maken een afspraak om het op te halen. Kledingstukken die niet worden afgenomen door onze klanten, schenken wij aan een goed doel: Sam's Kledingactie. Voor meer informatie en de locaties van de kledingcontainers, klik hier.[/item] [item title="> Kan ik geld doneren?"] Ja, elke bijdrage is welkom, nu of later. U kunt geld doneren via Stichting Vrienden van de Kessler Stichting. Het bestuur van deze stichting beheert de donaties. De Kessler Stichting en Stichting Vrienden van de Kessler Stichting zijn ANBI instellingen en daarmee zijn giften aan de stichting van de belasting aftrekbaar. Voor meer informatie klik hier.[/item] [item title="> Kan ik extra geld geven aan een straatkrant verkoper?"] De straatkrant in Den Haag wordt gemaakt Stichting Haags Straatnieuws. Deze stichting kan alleen bestaan als er voldoende kranten worden verkocht. Het is beter meerdere kranten te kopen, dan alleen geld te geven aan de verkoper. Hoe goed bedoeld ook, als de straatkrant verdwijnt, zijn de mensen aangewezen op bedelen. Dat is in Den Haag verboden en wordt beboet.[/item] [item title="> Kan ik stage lopen"] Ja, we hebben gedurende het jaar meerdere stageplaatsen beschikbaar. Voor studenten van de opleidingen Sociaal Pedagogische Hulpverlenging, Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, Medewerker Maatschappelijke Zorg, Verzorgende IG en Verpleegkundige kijken we graag samen naar een stage- of onderzoeksplek binnen de zorg. Klik hier voor meer informatie en de actuele stageplaatsen.[/item] [item title="> Kan ik een scriptie schrijven over het werk van de Kessler Stichting?"] Ja, als de mogelijkheden er zijn, werken we hier graag aan mee. Belangrijk vinden we dat je scriptie of onderzoek van meerwaarde is voor de doelstellingen van de organisatie. Denk jij dat je scriptie daar aan bijdraagt. Stuur ons een e-mail met zoveel mogelijk relevante informatie over de scriptie of het onderzoek naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..[/item] [item title="> Kan ik een opleiding volgen?"] Nee, op dit moment niet. We bieden nog geen mogelijkheden voor BBL plekken. Wel is het mogelijk om stage te lopen als je een BOL opleiding volgt.[/item] [item title="> Kan ik vrijwilligerswerk doen?"]

Ja dat kan, we werken met vrijwilligers die voldoen aan een door ons opgesteld profiel. Klik hier meer informatie.
Wilt u met uw familie, vrienden, of collega's, eenmalig vrijwilligerswerk doen? Bijvoorbeeld divers opknapwerk, of tuinwerk. Neem contact op met de coördinator vrijwilligers via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.[/item] [item title="> Kan ik meerijden op de Soepbus?"] Kijk op www.haagsesoepbus.nl[/item] [item title="> Mag ik een cliënt van de Kessler Stichting interviewen, fotograferen of filmen?"]

Dat mag niet zomaar. We zijn hier heel terughoudend in. Vanwege de kwetsbare situatie en privacy van cliënten. Indien wij en de cliënt hiermee instemmen, dient er van te voren altijd een toestemmingsformulier te zijn ondertekend door de cliënt. Stuur uw verzoek vooraf per e-mail aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..[/item] [item title="> Kan ik een themadag organiseren?"] Wilt u met uw team of organisatie een themadag organiseren in ons hoofdgebouw op De la Reyweg, vraag naar de mogelijkheden aan de coördinator vrijwilligers via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..[/item] [item title="> Kan ik een rondleiding krijgen door het gebouw?"]

Ja dat kan. U kunt, het liefst met meerdere personen, een rondleiding krijgen op onze hoofdlocatie op De la Reyweg. Vraag het directiesecretariaat naar de mogelijkheden via 070 - 8 500 510 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..[/item] [item title="> Kan ik vergaderruimtes huren?"] Ja, we hebben meerdere vergaderruimtes beschikbaar. Vraag het directiesecretariaat naar de mogelijkheden via 070 - 8 500 510 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Of download hier de folder.[/item][/accordion]