Verdubbeling aantal daklozen sinds 2009

De nieuwe cijfers van het CBS laten een toename zien van het aantal daklozen. Ook de Kessler Stichting ziet deze groep steeds groter worden.

'Sinds de eerste schatting in 2009, is het aantal dakloze 18- tot 65-jarigen in Nederland toegenomen van 17,8 duizend naar 39,3 duizend in 2018. Het aantal daklozen tussen 18 en 30 jaar is in deze periode verdrievoudigd, evenals het aantal daklozen met een niet-westerse migratieachtergrond.', dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers. Klik hier voor de publicatie van het CBS van 23 augustus 2019