De Uithof zamelt €750 in voor de Kessler Stichting

Op zondag 4 oktober organiseerde De Uithof een feestelijke dag om de start van het nieuwe schaatsseizoen te vieren. De Kessler Stichting mocht tijdens deze dag aandacht vragen voor haar werk en zou een deel van de opbrengt van deze dag ontvangen als donatie. Woensdag 16 december heeft Eugène de la Croix, directeur van De Uithof, de Kessler Stichting verrast met een mooie cheque.

De Uithof steunt al jaren diverse goede doelen en organisaties. Dit seizoen is daar de Kessler Stichting bij gekomen. In overleg met Bram Schinkelshoek (directeur Kessler Stichting) heeft Eugène de la Croix (directeur De Uithof) vorm gegeven aan hoe de steun aan de Kessler Stichting er uit ziet. Zo krijgen we regelmatig de mogelijkheid om bij het publiek van de Uithof aandacht te vragen voor ons werk. Onder andere tijdens de start van het schaatsseizoen op 4 oktober, toen we onze Soepbus voor de entree van De Uithof mochten plaatsen.
Daarnaast werd vanuit De Uithof ook de belofte gedaan om een deel van de opbrengst van de dag te doneren. Woensdag 16 december werd de daad bij het woord gevoegd en de cheque ter waarde van €750 officieel overhandigt aan Bram Schinkelshoek. Ook ontvingen we 50 vrijkaartjes voor cliënten om te komen schaatsen.

Eugène de la Croix: “Wij steunen graag goede doelen uit de regio Den Haag. Als Haags icoon dragen wij graag ons steentje bij om ervoor te zorgen dat ook dak- en thuisloze mensen een kop soep, koffie, brood en fruit aangeboden krijgen”.

De samenwerking tussen beide organisaties gaat komend seizoen nog door. Op 30 januari zijn we opnieuw met de Soepbus aanwezig tijdens de Wintersportdag bij de Uithof.

Oproep

Eugène de la Croix hoorde aan het begin van het jaar de oproep van de Kessler Stichting voor het behoud van de Soepbus. Ieder jaar moeten we opnieuw op zoek naar financiering voor de Soepbus. Hiervoor zijn we afhankelijk van sponsors (fondsen, particulieren en bedrijven). Bram Schinkelshoek: “Wij zijn erg blij met deze steun van een echte Haagse organisatie. We hopen het komend seizoen ons werk onder het Haagse publiek kenbaar te maken. Uiteraard hopen we dat dit tot betrokkenheid bij onze cliënten leidt en dat we ook in 2016 weer de Soepbus kunnen laten rijden.”