Opening Sportlaan

In krap een paar maanden tijd is de Noodopvang Sportlaan klaar voor de opvang en begeleiding van de eerste 20 cliënten. Hulde aan alle mensen die dit mogelijk hebben gemaakt en we wensen iedereen veel succes op de nieuwe locatie.

De verhuizing van de vrouwelijke cliënten vindt plaats op maandag 24 december. Op termijn is plaats voor 40 vrouwen en 50 mannen. De Noodopvang Sportlaan bevindt zich op 2e en 3e verdieping van de linkervleugel van het voormalige Juliana Kinderziekenhuis.

Aanpak
Op de Sportlaan wordt 24 uur per dag begeleiding en opvang geboden. De begeleiding is gericht op het verbeteren van de persoonlijke situatie en het vinden van een passende huisvesting. De cliënt maakt samen met de begeleiders een plan met als doel uitstroom uit de noodopvang.

Ruimte
Op de Sportlaan is meer ruimte dat ten goede komt aan het herstel. Er zijn voldoende sanitaire voorzieningen, men kan kleding wassen, koken en slapen op een gedeelde slaapkamer tot zes personen. Ontspannen kan men in de gemeenschappelijke woonkamer met keuken of door deelname aan activiteiten. Ook is er ruimte voor bezoek. Mannen verblijven op een andere verdieping dan vrouwen.

Media aandacht
We merken dat er veel media aandacht is voor de Noodopvang Sportlaan. Voor onze cliënten is deze verhuizing een spannende en onrustige periode. Zij zijn kwetsbaar en zijn vaak niet trots op de situatie waarin ze zitten. Onze cliënten werken hard aan hun herstel en die koers willen we aanhouden. Om die reden kunnen wij met of zonder afspraak geen pers toestaan rond de verhuizing. Mogelijk dat in de toekomst hier wel ruimte voor is. Ruim na de verhuizing kunt u uw persverzoek Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Klik hier voor meer informatie over de Noodopvang Sportlaan