Samenwerking voor optimale zorg cliënten LVB

Cliënten van wie het vermoeden bestaat dat zij een licht verstandelijke beperking (LVB) hebben, kunnen we mede dankzij de samenwerking met Stichting MEE goed van dienst zijn.

Sinds 2012 werken stichting MEE en de Kessler Stichting al samen om deze groep cliënten optimale zorg, opvang, begeleiding en ondersteuning te bieden. Op dinsdag 19 maart hebben Margo van Rheenen van Stichting MEE Zuid-Holland Noord en Bram Schinkelshoek van de Kessler Stichting hun samenwerking ondertekend en verlengd met nog eens twee jaar.

De samenwerking bestaat al sinds 2012 en is per heden geactualiseerd. De medewerkers van de Kessler Stichting screenen en begeleiden de cliënten van wie het vermoeden bestaat dat zij een LVB hebben. Stichting MEE is verantwoordelijk voor het diagnostiesch onderzoek. Daarnaast verzorgt stichting MEE de deskundigheidsbevordering van de begeleiders van de Kessler Stichting op het gebied van LVB. Zo kan de begeleiding van de cliënten in de opvang worden afgestemd op de beperking en wordt de uitstroom uit de opvang van cliënten met LVB bevorderd.

Op de foto de betrokkenen van deze samenwerking v.l.n.r.: Mevrouw Solleveld (stichting MEE), mevrouw Haak (Kessler Stichting), de heer Schinkelshoek (Kessler Stichting), de heer Hijdra (stichting MEE) en mevrouw Van Rheenen (stichting MEE).