De Soepbus is er voor mensen die op straat leven. Dagelijks kunnen mensen terecht voor soep, brood, fruit en drinken maar ook voor informatie of een praatje.

In december 2021 is ‘de Soepbus van de Kessler Stichting’ overgedragen aan een nieuwe zelfstandige stichting: de Haagse Soepbus. De Kessler Stichting blijf met één afgevaardigde in het bestuur zitten. Giften aan de Soepbus kunnen nog steeds via de Kessler Stichting worden gegeven. Wilt u doneren zodat de Soepbus blijft rijden? Dat kan veilig en eenvoudig via Tikkie. Klik hier voor uw donatie voor de Soepbus via Tikkie.

‘De Soepbus is van ons allemaal’
De Soepbus voorziet in een groeiende behoefte en is op een punt aangekomen dat verder evolueren nodig is. De nieuwe stichting kan zich volledig richten op de verdere ontwikkeling van de Soepbus, samen met betrokken vrijwilligers en organisaties die kunnen zorgen voor nieuwe maatschappelijke verbindingen en sociale contracten. De Soepbus is immers van ons allemaal.

Elke dag
De Soepbus stopt elke avond tussen 18.45 en 19.30 uur bij het Centraal Station. Het hele jaar door, 7 dagen in de week. Om het werk van de Soepbus voort te kunnen zetten en de bus iedere dag te laten rijden, is financiële steun noodzakelijk. De Soepbus is grotendeels afhankelijk van donaties van bedrijven en particulieren.

Wilt u werken als vrijwilliger of als bijrijder op de Soepbus? Dat kan! Als u voor langere periode beschikbaar bent, kunt u meerijden op de Soepbus. Vraag de coördinator vrijwilligers naar de mogelijkheden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Over de Soepbus

Soepbus
info@kesslerstichting.nl

Voor donaties