De komst van een baby is voor veel vrouwen een mooie ervaring. Maar voor sommige aanstaande moeders of ouders is de komst van de baby geen onbezorgde tijd. Bijvoorbeeld omdat ze in een financieel slechte situatie verkeren. De aankoop van nieuwe babyspullen is dan financieel onmogelijk. In Den Haag komen financiële problemen vaker voor dan in de rest van het land. In de Schildersbuurt, Moerwijk en Transvaal  groeit de helft van de kinderen op in armoede. * In Nederland groeit 1 op de 10 kinderen in armoede op.**

StartKIDZ is er voor deze aanstaande moeders woonachtig in Den Haag en directe omgeving.

Kledingpakket
Via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. kunt u bonnen aanvragen voor uw cliënt, waarmee babykleding kan worden uitgezocht bij Pakkie Deftig, Zamenhofstraat 63 in Den Haag. Een eerste bon kan ingeleverd worden voor kledingmaat 56 (of kleiner/groter indien nodig). Wij kunnen een pakketje samenstellen of de zwangere dame kiest zelf de kleding uit. In de winkel ontvangt de klant vervolgens al een tweede bon waarmee later kledingmaat 62 en 68 (of kleiner/groter indien nodig) kan worden uitgezocht.

Andere babyspullen
Aan onze winkel Pakkie Deftig worden af en toe ook andere babyspullen gedoneerd dan alleen babykleding. Laat uw cliënt daar naar vragen als zij bij ons in de winkel is. Ook verwijzen wij u naar de Baby Bullen Bank in Den Haag, waar babyspullen verkrijgbaar zijn, zoals badjes, bedjes en kinderwagens: https://www.stekdenhaag.nl/babybullenbank.

* Bron: Armoedemonitor 2016 Gemeente Den Haag
** Bron: ‘Armoede in kaart 2018’ van Centraal en Cultureel Planbureau