Heeft u een indicatie voor dagbesteding en zoekt u iets dat bij u past?

Wij vinden het belangrijk dat iedereen die dat wil een zinvolle dagbesteding heeft. Onze dagbesteding bestaat uit werkprojecten voor maximaal 6 deelnemers tegelijk. Daardoor is het rustig en overzichtelijk. En krijgt u bij ons veel persoonlijke begeleiding en aandacht. De Kessler Stichting biedt dagbesteding op maat.

Begeleiding bij uw werkproject
Dagbesteding helpt u aan een werkritme en structuur in de dag. Maar dagbesteding is bij ons meer dan alleen daginvulling. U krijgt bij ons deskundige begeleiding waarbij we rekening houden met uw persoonlijke ondersteuningsplan. De medewerkers Dagbesteding zijn deskundig en werken veilig. We helpen u uw vaardigheden te vergroten en uw persoonlijke doelen te bereiken. Dat doen we volgens de methode Competentiegericht Begeleiden.

Voordelen dagbesteding
Dagbesteding staat niet op zich. Wanneer u deelneemt, dan komt u bijvoorbeeld ook in contact met anderen. Daarmee is deelname aan dagbesteding een goede manier om sociale contacten op te bouwen. Door deelname aan dagbesteding ontstaat er ook meer structuur aan een dag en wordt de stap naar beschut werk, vrijwilligerswerk of een betaalde baan een stuk kleiner.

Voor wie?
U kunt bij de Kessler Stichting deelnemen aan de werkprojecten, ongeacht of u (nog) andere begeleiding krijgt bij de Kessler Stichting of elders begeleiding krijgt. De achtergrond van onze deelnemers dagbesteding is divers, zoals lichamelijke en verstandelijke beperking, verslaving, reclassering, schulden, psychische problemen en dakloosheid. Onze werkprojecten staan open voor iedereen en we houden rekening met ieders persoonlijke situatie voor een welkome sfeer.

Intake en start
Bent u geïnteresseerd in één van de werkprojecten van de Kessler Stichting? Meld u dan voor een intake met de trajectregisseur Dagbesteding via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Na de intake kunt u al direct starten. Ook als u nog geen indicatie of beschikking heeft of heeft aangevraagd voor Dagbesteding (MWA Wmo). Klik hier voor meer informatie over de Wmo dagbesteding.

Wat zijn de mogelijkheden voor dagbesteding?
Bij de Kessler Stichting hebben we voor ieder wat wils. En bieden we maatwerk. Dat wil zeggen dat we samen afspreken waaraan en hoe we willen werken. Wilt u liever alleen aan de slag in een individueel werkproject? Of spreekt een werkproject in een klein groepje u juist aan? Klik hier voor een overzicht van de werkprojecten.

Ook belangrijk
We werken bij de Kessler Stichting niet met een vergoeding. Dit omdat onze werkprojecten vooral gericht zijn op het verder ontwikkelen van u als deelnemer. En daar begeleiden wij u in. Vanzelfsprekend is drugs- en drankgebruik niet toegestaan en we maken duidelijke afspraken over hoe we omgaan met de spullen en elkaar.

Strippenkaart voor arbeidsmatige dagbesteding
De Kessler Stichting biedt diverse werkprojecten die u allemaal kunt uitproberen. Dat kan met de strippenkaart voor arbeidsmatige dagbesteding. Met deze strippenkaart kunt u ook werkprojecten uitproberen bij de organisaties Reakt en de Prael. Zo merkt u welk werkproject het beste bij u past. Klik hier voor de meer informatie over de strippenkaart arbeidsmatige dagbesteding.

Meer informatie
Heeft u interesse in dagbesteding bij de Kessler Stichting? Bespreek de mogelijkheden met uw begeleider. Zij zijn er om u te helpen de juiste keuzes te maken. Meer weten? Neem contact op met de trajectregisseur Dagbesteding via een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Contact dagbesteding

Dagbesteding